۱۳۹۶ آبان ۹, سه‌شنبه

صدور حکم شلاق برای دو متهم در تهران


خبرگزاری هرانا – پسر جوان دارای تابعیت خارجی به خاطر ادامه رابطه با زن میانسالی بعد از محاکمه به شلاق و ترک خاک ایران محکوم شد. در ادامه زن میانسال نیز به شلاق و ۲سال کار اجباری در کهریزک محکوم شد. میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از جوان آنلاین، زمستان سال قبل، زنی به اداره پلیس رفت و از مرد جوانی تبعه افغانستان شکایت کرد و گفت: “همسرم فوت کرده بود و از او چند فرزند داشتم. چندماهی بود که صاحب داماد و عروس نیز شده بودم. روزی تنها بودم و برای قدم زدن به پارک رفته بودم که با پسر جوانی به نام میلاد آشنا شدم. او ظاهر زیبا و فریبنده­ای داشت که باعث شد بعد از کمی صحبت روی صندلی پارک به او شماره تماس بدهم و این بهانه­ ای برای شروع آشنایی­مان باشد. میلاد در تماسهایش ابراز علاقه می­کرد و روزی خواست به خانه­ مان بیاید. قبول کردم و چندباری به منزلم آمد تا اینکه در این رفت و آمدها فهمیدم او افغانستانی است و دروغ گفته است. به همین دلیل پشیمان شدم و خواستم ارتباطمان قطع شود اما او دست بردار نبود”.
شاکی ادامه داد: «وقتی به میلاد اصرار کردم تا مرا فراموش کند شروع به اخاذی و تهدید کرد. او بار آخر پنج میلیون پول درخواست کرد که قبول نکردم به همین خاطر گفت عکس و فیلمهایم را پخش می­کند. او حتی مرا تهدید به مرگ کرد و گفت اگر به خواسته­ هایش گوش نکنم مرا با اسلحه یا اسید خواهد کشت.»
به دنبال طرح این شکایت پسر ۲۱ ساله افغانستانی دستگیر شد. او در بازجویی­ها گفت: «من به شاکی علاقمند شده بودم و این علاقه دو طرفه بود. بعد از مدتی شاکی خواست ارتباطمان را قطع کنیم اما نمی­توانستم او را فراموش کنم. او در ادامه گفت: «حرفهای شاکی را قبول ندارم و او را تهدید نکردم بلکه فقط از او خواستم این ارتباط ادامه داشته باشد.»
با اقرارهای متهم پرونده تکمیل و به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و روز گذشته به ریاست قاضی اصغرزاده و مستشار توکلی به صورت غیرعلنی رسیدگی شد. در آن جلسه شاکی شکایت خود را بار دیگر مطرح کرد و متهم نیز با انکار تهدیدهای شاکی از خودش دفاع کرد.
در پایان هئیت قضایی بنا به مدارک در پرونده، پسر افغانستانی را به ۹۹ ضربه شلاق و ترک خاک ایران و زن میانسال را به ۹۹ ضربه شلاق و دو سال کار اجباری در مرکز نگهداری سالمندان کهریزک محکوم کرد.
میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر