۱۳۹۴ آبان ۷, پنجشنبه

قصور در تأمین ایمنی و مرگ کارگر زیر چرخ های لودر


خبرگزاری هرانا ـ استخدام لودر بدون بیمه و راننده بدون گواهینامه از سوی یک شرکت فولاد موجب مرگ تلخ کارگر ۳۳ ساله شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبر آنلاین، برادر این کارگر گفته است: “اسماعیل جهانشاهی متولد ۱۳۶۱ اهل شهرستان بردسیر که دارای دو فرزند بود روز دوشنبه حین کار در شرکت فولا نورد کرمان زیر لودر رفت و جان سپرد”.
وی افزود: “گویا برادرم مشغول تمیز کردن لاستیک های عقبی لودر بود تا براده های آهن و فولاد، آن ها را پاره نکند، در همین حین راننده، غافل از این موضوع دنده عقب می رود”.
جهانشاهی گفت: “لودر از روی ساق پا تا سر برادرم عبور کرد به گونه ای که هر دو چشم از حدقه بیرون زده بود و مغز سرش بیرون ریخته شده بود به طوری که جسد به سختی شسته شد”.
طبق اظهارات برادر مرحوم جهانشاهی، راننده در بازجویی پلیس راه باغین گفته بود: “زمانی دنده عقب رفتم احساس کردم چیزی زیر لاستیک لودر رفته است و صدایی شنیدم. دوباره جلو رفتم و پیاده شدم که ناگهان دیدم این کارگر را زیر گرفته ام”.
جهانشاهی تاکید کرد: “برادر من کارگر روز مزد نبود. سابقه ی بیمه ی تامین اجتماعی که از طرف شرکت فولاد نورد برای وی رد شده است و همچنین قراردادهای سالانه ای که با شرکت بسته بود، گواه این امر است”.
وی گفت: “شکوائیه ی ما علیه شرکت فولاد نورد کرمان و مسئولین آن تنظیم شده است. به دلیل اینکه این شرکت کارفرما بوده است و پیمانکار آن یعنی راننده ی لودر، فاقد گواهی نامه می باشد و لودر نیز فاقد بیمه. پس چرا کافرما، کار را به چنین پیمانکاری سپرده بود”.
جهانشاهی تصریح کرد: “مهندس خسروی، مسئول ایمنی شرکت فولاد نورد، قصور و کوتاهی شرکت فولاد نورد کرمان را پذیرفته است و راننده لودر بازداشت شده بود اما به قید وثیقه آزاد شده است”.
در گفت و گوی تلفنی با مرتضوی، مدیر عامل شرکت فولاد نورد وی گفت: “منبع خبر چیست”.
اگر خانواده ی جهانشاهی منبع خبر بودند پس خودشان در مورد این اتفاق صحبت کرده اند، من جلسه هستم و بعدا تماس بگیرید، اما در تماس های بعدی وی تلفن خود را جواب نداد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر