رادیو فردا ـ براساس گزارشها، قطار اینچهبرون – گرگان، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز جمعه ۲۳ مرداد و تنها ۱۰ روز پس از افتتاح این مسیر، به دلیل «سرقت حدود ۶۰۰ پیچ و مهره از خط آهن و شُل شدن ریل» از خط خارج شد.
به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، این قطار با ۷۰ مسافر در نزدیکی روستای «دوگنچی» از توابع شهرستان «آققلا» در استان گلستان، از خط خارج شده و این حادثه «خسارات جانی» نداشتهاست.
در همین حال مدیرکل راه آهن استان گلستان، سرقت حدود ۶۰۰ پیچ و مهره از خط آهن توسط «افراد ناشناس» و شُل شدن ریل را «عامل اصلی» این حادثه اعلام کرد و گفت که به دلیل سرقت این پیچ و مهرهها، در طول ۱۲۵ متر از این مسیر «هیچ نگهدارنده ریلی وجود نداشته و عملاً ریل به کلی رها بودهاست.»
advertisement@gooya.com
| |
محمد رضا قربانی اضافه کرد: «از آنجا که پیش از این سانحه قطار در مسیر برعکس (گرگان - اینچهبرون) مسافران دیگری را منتقل کردهاست به نظر میرسد در مدت زمان رفت تا برگشت قطار، افرادی مبادرت به سرقت پیچ و مهرههای نگهدارنده ریل کردهاند.»
به گفته آقای قربانی، در این حادثه شش چرخ این قطار از ریل خارج شده و قطار «خسارت جدی» ندیدهاست.
وی همچنین خبر داد که خط گرگان - اینچهبرون در روز شنبه بازگشایی خواهد شد اما تا ۴ یا ۵ روز آینده و تا زمان بررسی و تأیید نهایی «فنی قطارِ» آسیب دیده، جابجایی مسافر در این مسیر انجام نخواهد شد.
این حادثه در حالی رخ دادهاست که به گفته خبرگزاری ایسنا، مدیرعامل راهآهن پیش از این درباره وضعیت خط ریلی گرگان گفته بود که «فرسودگی این مسیر باعث شده بعضی از پیچهای ریل به راحتی با دست باز شوند.»
قطار مسافری گرگان - اینچهبرون روز سه شنبه ۱۳ مرداد، با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران افتتاح شده بود.
پس از ایستگاه راه آهن اینچهبرون، خط آهن ایران به خط آهن ترکمنستان وصل میشود.
خط آهن بینالمللی شرق دریای خزر به طول ۹۲۶ کیلومتر که سه کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران را به هم وصل میکند و ۸۰ کیلومتر از آن در خاک ایران است، روز چهارشنبه، ۱۲ آذر و پس از گذشت بیش از هفت سال از امضای توافقنامه اولیه، با حضور رؤسای جمهور سه کشور به بهرهبرداری رسیده بود.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر